محتوا چیست ؟
محتوا همان چیزی است که در طول روز با آن سروکار داریم. هر متنی که میخوانیم ، هر کلیپی که میبینیم ، هر صوت و پادکستی که گوش میدهیم و… همه یک محتوا به شمار می روند. در نتیجه هر چیزی که در دنیای دیجیتال می بینیم ،میشنویم، میخوانیم حتی چیزهایی که ما در این فضا برای دیگران به اشتراک می گذاریم هم محتوا نام دارند. در کل باید بگویم محتوا هر چیزی است که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار می باشد.


تولید محتوا
یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی تولید محتوا خوب و باکیفیت می باشد. تولید محتوا یکی از ترفند های رشد جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو گوگل می باشد. تولید محتوایی باکیفیت و تخصصی و مرتبط با کسب وکار شما، کاربران عظیمی را برای شما به ارمغان می آورد.
محتوا روشی مفید برای معرفی خودتان،کسب وکارتان،خدمات و محصولاتی که به فروش میگذارید می باشد. با ارائه اطلاعات بیشتر درمورد خدمات و محصولات خود به طوری که بتوانید به بهترین نحو ممکن منظور خود را به مشتری برسانید موجب می شود مشتری جواب سوالات و پرسش های مورد نظر خود را با دریافت محتوایی که شما برای او در نظر گرفته اید بیابد. برای انجام اینکار نیاز است محتوای خود را به دست کسی بسپارید که بتواند از کلماتی استفاده کند که مشتری را به خود جذب کند این کلمات باید به طوری باشند که کاربر در هر سنی که قرار دارد هدف شما را درباره تولید محتوا درک کند اگر مشتری از خواندن محتوای شما نتیجه بگیرد و بتواند به راحتی منظور شما را بفهمد یعنی توانسته اید محتوایی ایجاد کند که مورد رضایت کاربر باشد.
یک محتوای ارزشمند چگونه است؟
محتوا همان چیزی است که در طول روز با آن سروکار داریم. هر متنی که میخوانیم ، هر کلیپی که میبینیم ، هر صوت و پادکستی که گوش میدهیم و… همه یک محتوا به شمار می روند. در نتیجه هر چیزی که در دنیای دیجیتال می بینیم ،میشنویم، میخوانیم حتی چیزهایی که ما در این فضا برای دیگران به اشتراک می گذاریم هم محتوا نام دارند. در کل باید بگویم محتوا هر چیزی است که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار می باشد.


محتوا باید کاربر پسند و گوگل پسند باشد
به عنوان یک بازاریاب محتوایی باید روی رضایت کاربران از محتوایی که منتشر کردید متمرکز باشید. اینکه سوالات و هدف کاربر را از ورود به سایت خود بشناسید و به خوبی و تمام و کمال به سوالات و دغدغه های او در محتوای تولید شده پاسخ دهید موجب می شود که محتوای شما مورد پسند کاربر باشد. این یعنی محتوای شما فاکتورهای لازم را برای پسندیده شدن توسط کاربران دارد. اگر کاربران از محتوای شما رضایت کامل داشته باشد گوگل هم محتوای شما را می پسندد. همچنین شما می توانید با رعایت اصول سئو، محتوای خود را گوگل پسند کنید.
اعتماد مخاطب را جلب کنید
اولین قدم برای جذب مشتری ، جلب اعتماد اوست. یکی از کار هایی که میتواند با استفاده از آن اعتماد مخاطب را به خوبی جلب کنید تولید محتواست. محتوا باید به گونه ای باشد که کاربر بعد از خواندن آنها به خودش اجازه اعتماد کردن را بدهد. وقتی محتوایی با کیفیت، مفید و ارزشمند تولید می کنید و کاربر با مراجعه کردن به سایت شما جواب سوالات خود را به خوبی پیدا می کند، موجب می شود تا کاربر در ذهن خود از شما برندی قابل اعتماد و بزرگ تصویر سازی کند. همین امر موجب می شود تا کاربر به موقع نیاز به شما روی بیاورد چراکه شما برندی قابل اعتماد برای او هستید. محتوای ارزشمند اعتمادسازی می کند. خوب است بدانید هیچ چیز دیگری در فضای دیجیتال قدرت اینکار را ندارد.


مفید بودن خدمات خود را به کاربر نشان دهید
شما برای داشتن یک محتوای خوب و باارزش باید از تجربه استفاده از محصولات یا خدمات خود را برای کاربر بنویسید و توضیح خلاصه و مختصر از محصول و شکل وشمایل آن به اندازه کافی خوب نیست. یک نویسنده خوب میداند برای تولید محتوایی کارآمد نیازی به توضیح در مورد ویژگی های محصول نیست بلکه باید به نحوی سخن بگوید که گویی کاربر در حال تجربه استفاده از آن محصول می باشد. یک بازاریاب محتوایی باید تجربه استفاده از محصول را به فروش بگذارد نه خود محصول را. داستان سرایی یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتواست زیرا شما به مشتری خود اجازه میدهید قبل از اینکه خود او از آن محصول استفاده کند، تجربه استفاده از محصول را در ذهن خود تصویر سازی کند .
اهمیت تولید محتوا
چرا تولید محتوا به این مقدار اهمیت دارد ؟
با استفاده ازتولید محتوا شما خود را به مشتری معرفی می کنید و می توانید محصولات و خدمات خود را به خوبی برای او به نمایش بگذارید. همچنین شما می توانید با تولید محتوا جذابیت برند خود را از زاویه ای بهتر به مشتریان نشان دهید.
تمامی کسب وکار های قدیمی و جدید نیاز دارند تا با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند آنها را از خدمات و محصولات جدید باخبر کنند و باارزش بودن محصول خود را برای آنها تعریف کنند. تنها چیزی که می تواند میان شما و مشتریان و مخاطبان شما ارتباط برقرار کند تولید محتوای باارزش است.به همین دلیل است که فردی که تولید محتوا می کند باید تمام تکنیک های مقایسه کردن،نوشتن،داستان نویسی، گزارش نویسی و….. را بداند و با آنها آشنا باشد و مشتری را تحت تاثیر حرف های خود قرار دهد و آنها را به مشتری دائمی تبدیل کند.


افزایش رتبه سایت (سئو)
وقتی محتوا نباشد سئو کاملا بی معنی است. یکی از عامل های اصلی سئو و افزایش بازدید های کاربران ،محتوا است. اگر محتوا براساس اصول سئو تولید شود به افزایش بازدید های سایت و افزایش رتبه در نتایج جست وجوی گوگل کمک عظیمی می کند. از طرفی دیگر اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربر را در سایت سرگرم و محتوای تولید شده باعث رضایت او باشد و کاربر زمان بیشتری در سایت بماند رتبه بهتری در نتایج جست وجوی گوگل دریافت می کنید چرا که محتوای تولید شده شما مورد رضایت او بوده و توانسته است هدف اورا بشناسد در نتیجه اینکه کاربر زمان زیادی را در سایت شما صرف کند و ورود کاربران به سایتتان زیاد باشد به کیفیت محتوای شما بستگی دارد که این کیفیت به نفع شماست.
افزایش محبوبیت کسب وکار
اگربتوانید محتوایی تولید کنید که افراد را به خود جذب کند قطعا کسب وکارتان محبوبیت زیادی پیدا می کند. اگر محتوای تولید شده خاص بوده و دوست داشته شود توسط افراد اشتراک گذاری می شود در این حال شما بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای برای کسب وکار خود تبلیغ میکنید و شانس دیده شدن بیشتری دارید. در نتیجه شما با تولید محتوا می توانید شانس دیده شدن داشته باشید و برای خود تبلیغ کنید و با اشتراک محتواهایتان توسط کاربران محبوبیت خود را داشته باشید.
